8.1. Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejm. § 1914 až 1922, 1924, 1925 OZ, v případě Knihy též § 2099 až 2105, 2108 až 2117 a je-li Kupující spotřebitel tak také § 2158 až 2174b OZ, a dále v případě E-knihy též § 2389c a násl. OZ).
8.2. Prodávající odpovídá za to, že Zboží nemá vady (body 8.3 a 8.4 OP).
8.3. U Knihy odpovídá Prodávající za to, že:
(a) má vlastnosti, které si Smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu takového zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
(b) se hodí k (i) účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá a je-li Kupující spotřebitel, tak i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, nebo (ii) k účelu, který Kupující, který je spotřebitel požaduje a Prodávající s ním souhlasil;
(c) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, to neplatí, (i) není-li Kupující spotřebitel, nebo (ii) prokáže-li Prodávající, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv;
(d) je dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, to neplatí, není-li Kupující spotřebitel;
(e) odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
(f) je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
(g) vyhovuje požadavkům právních předpisů; a
(h) je-li Kupující spotřebitel, Prodávající mu odpovídá také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle Smlouvy provedena Prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena Kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl Prodávající.
8.4. E-kniha má vady v případě, že:
(a) neodpovídá ujednanému popisu a rozsahu, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem; je-li Kupující podnikatelem, tak Prodávající neodpovídá za kompatibilitu a interoperabilitu, není-li to sjednáno výslovně;
(b) není vhodná k účelu, pro který ji Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil; je-li Kupující podnikatelem, musí být takový účel sjednán výslovně;
(c) není poskytována s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k instalaci, a s uživatelskou podporou, je-li to vzhledem k povaze digitálního obsahu obvyklé; to neplatí, je-li Kupující podnikatelem;
(d) je vhodná k účelu, k němuž se digitální obsah tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem; je-li Kupující podnikatelem, tak Prodávající odpovídá jen za obvyklé použití bez ohledu na výše uvedené;
(e) neodpovídá-li rozsahem, jakostí a dalšími výkonnostními parametry, včetně funkčnosti, kompatibility, přístupnosti, kontinuity a bezpečnosti obvyklým vlastnostem digitálního obsahu téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; to neplatí, (i) není-li Kupující spotřebitelem, nebo (ii) prokáže-li Prodávající, že si takového prohlášení nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o uzavření Smlouvy nemohlo mít vliv;
(f) není poskytována s příslušenstvím a pokyny k použití, které může Kupující rozumně očekávat; to neplatí, je-li Kupující podnikatelem; a dále
(g) Prodávající odpovídá Kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávným propojením E-knihy s digitálním prostředím Kupujícího, které bylo podle Smlouvy provedeno Prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že propojení provedl Kupující a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu poskytnutého Prodávajícím.
(h) K ověření a k případnému odstranění vady u E-knihy, lze-li vzhledem k její povaze očekávat, že je odstranitelná, se Kupující zavazuje poskytnout Prodávajícímu nezbytnou součinnost v míře, kterou lze rozumně požadovat. Povinnost součinnosti Kupujícího je omezena pouze na technicky dostupné prostředky, které jsou pro uživatele co nejméně rušivé. V případě, že je Kupující podnikatel, má Prodávající právo použít veškeré prostředky, které mohou rozumně vést o odstranění vady. Součinností, kterou lze rozumně požadovat, a prostředkem, který není rušivý, se rozumí například instalace TeamVieweru či obdobného nástroje a odstranění potíží skrze vzdálené ovládání, je-li to možné vzhledem k zařízení.
8.5. Práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, jestliže tyto vady byly způsobeny:
(a) neodborným zásahem do Zboží;
(b) užíváním v rozporu s obvyklým určením Zboží;
(c) nesprávným skladováním, běžným opotřebením, nebo poškozením, které nezpůsobil Prodávající
(d) Práva z vadného plnění Kupujícímu dále nenáleží, pokud:
(e) o vadě před převzetí Zboží věděl nebo musel vědět;
(f) Kupující vadu sám způsobil, zejména tím, že jednal v rozporu se Smlouvou, těmito OP nebo pokyny Prodávajícího týkající se Zboží.
8.6. Projeví-li se vada v průběhu 12 (dvanácti) měsíců od předání či zpřístupnění Zboží, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí. To neplatí v případě, že je Kupující podnikatel. Kupující je oprávněn vytknou vadu, která se projeví v průběhu 24 měsíců od předání či zpřístupnění Zboží. Kupující je povinen uplatnit práva z vadného plnění bez zbytečného odkladu poté, kdy vadu zjistil, nebo při náležité pozornosti zjistit měl. Je-li Kupující podnikatelem a oznámí-li Kupující, který je podnikatelem, vadu později, nenáleží mu práva z vadného plnění.
8.7. Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující v místě sídla, v místě podnikání či v provozovně Prodávajícího s ohledem na sortiment prodávaného Zboží. Prodávající doporučuje Kupujícímu Prodávajícího o uplatňované reklamaci informovat předem telefonicky, e-mailem či písemně. Vadné Zboží či Hmotný nosič, byl-li poskytnut a je-li vadný, Kupující zašle Prodávajícímu, přičemž Prodávající při zasílání doporučuje zabalit Zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Pro usnadnění a zrychlení vyřízení reklamace je vhodné předložit doklad o zakoupení Zboží či daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi Zboží, spolu s vyplněným protokolem o reklamaci, v němž uvede Prodávající popis vady a návrh na způsob řešení reklamace. Kupující, který je podnikatel, je povinen informovat o reklamaci předem telefonicky nebo e-mailem a poskytnout zmíněné dokumenty, obdržel-li je. Prodávající doporučuje Kupujícímu zaslat vadné Zboží či Hmotný nosič na adresu pro vrácení Zboží, a to „Do čertous 2760/10″, Praha 9 – Horní Počernice, 193 00. Jako příjemce uveďte Mailstep s.r.o / Performance marketing solution s.r.o“ .
8.8. Za okamžik uplatnění práva z vadného plnění se považuje okamžik, kdy byl Prodávajícímu Kupujícím oznámen výskyt vady a uplatněno právo z vadného plnění.
8.9. Je-li vada odstranitelná, může se Kupující domáhat:
(a) v případě vadné Knihy opravy nebo dodání nové Knihy, a to dle své volby, ledaže je zvolený způsob odstranění vady (i) nemožný nebo (ii) ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady
(b) v případě vadné E-knihy odstranění vady, (i) připadá-li v daném případě vzhledem k okolnostem v úvahu a (ii) není-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné, to se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by E-kniha měla bez vady. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí, a je-li Kupující spotřebitelem tak i tak, aby nezpůsobil Kupujícímu značné obtíže, přičemž se zohlední povaha E-knihy a účel, pro který ji Kupující požadoval;
(c) doplnění toho, co chybí, připadá-li to v úvahu vzhledem k povaze Zboží;
8.10. Kupující může namísto práv uvedených v bodu 8.9 požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy v případě, že:
(a) Prodávající vadu neodstranil nebo je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v souladu s OP;
(b) se vada projeví opakovaně či i po jejím odstranění; to neplatí, je-li Kupující podnikatelem; nebo
(c) je vada podstatným porušením Smlouvy.
8.11. O uplatnění práva z vadného plnění vydá Prodávající Kupujícímu písemné potvrzení, jehož obsahem (i) datum uplatnění reklamace, (ii) obsah reklamace, (iii) Kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a (iv) kontaktní údaje Kupujícího.
8.12. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne uplatnění reklamace. V této době je Prodávající povinen i informovat Kupujícího, který je spotřebitel, o výsledku reklamace. O datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace plnění vystaví Prodávající Kupujícímu písemné potvrzení.
8.13. Je-li Prodávající v prodlení s vyřízením reklamace dle bodu 8.12 OP a je-li Kupující spotřebitel, má Kupující právo na odstoupení od Smlouvy či přiměřenou slevu z Ceny.
8.14. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace Zboží. Právo na úhradu těchto nákladů však musí Kupující uplatnit do 1 (jednoho) měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba uplatnit práva z vadného plnění. Kupující, který je podnikatelem, se práva na úhradu nákladů tímto vzdává.
8.15. Nad rámec zákonné záruční doby, Prodávající neposkytuje žádnou záruku za jakost.